Pàgines

dijous, 12 d’agost del 2010

El mètode E

Després de 8 mesos sense dormir més de 4 hores d'una tirada, motivats per una nit especialment mogudeta, el meu home i jo vam decidir de provar el mètode E. No perdíem res i la meva salut mental s'estava degradant per moments!

Vaig agafar de la Biblio el llibre del Dr. E stivill. Quan el peque era petit, m'havia llegit la guia ràpida però aquest cop vaig agafar el seu best-seller "Nen, a dormir".
Ens el vam llegit tots dos, ens vam convèncer i vam decidir dur-lo a terme. Era mal moment doncs al cap de 3 dies marxàvem de vacances "al país de la calor", a una casa plena de parents poc avesats a deixar plorar un bebé. Però vam tirar pel dret.

A casa, les dues primeres nits van ser durillas. El nen es va despertar uns 3 cops i va plorar un màxim de 30 minuts abans de tornar a adormir-se. En cada ocasió vam seguir estrictament la taula de temps. Va costar una mica al començament però ho vam resistir.

Al marxar de vacances i canviar-lo d'habitació i de bressol va tenir una altra nit dolenta però després ja va estar: dormia tota la nit d'una tirada.

He de reconèixer que no ho hem fet del tot bé.
Les migdiades, si dorm sol, les segueix fent de mitja hora i li deixem passar, potser perquè ja estem satisfets del què dorm a la nit...
I normalment a la nit se m'adorm a la teta, cosa que tampoc hauria de ser...
Així doncs, el què va aprendre el nostre fill és que a la nit si es desperta s'ha de tornar a adormir perquè no hi ha cap teta per mamar ni caps braços que el bressolin.
I això, pels seus pares, ja és un gran què.

3 comentaris:

onavis ha dit...

Ostres! El mètode Estivill.... Jo he de reconèixer que també em vaig llegir el llibre (per allò de saber de tot), però no em va cònvencer.
Clar que les nits de desquiciament total en que es desperta molt aplicaria el mètode de qui fos!!Però aguanto.
I amb dos nits ja s'hi va acostumar?

Clàudia ha dit...

Nena!! m'has ben convençut. Provarem el mètode Estivill.
Felicitats pel bloc!! ens encanta!

Anònim ha dit...

El que la gent no sap quan aplica aquest métode és que pot tenir secueles en el nen que es poden manifestar més endavant. Molts psicòlegs infantils no ho remomanen gens. Recomano que llegiu a la Dra. Rosa Jovè a Dormir sense llàgrimes